Skip to main content

Forums » Looking for RP » Et Impius

Een van de eerdere missies van de huurlingengroep genaamd Et Impius. Een groot dorp/kleine heeft al maanden lang last van een heks. De stadswachten hebben het gebied rond gezocht maar heeft geen sporen van leven gevonden. Dit betekent dat de heks ergens in het dorp zelf woont.....
Magic 80%
Magic is common.
Technology 30%
Renaissance
Combat 40%
Unrest may be part of the setting, but any scenes that happen to involve combat may be summarized.

Details: Freeform, adjustable length posts, one-off scene.

Cultro Ferro (played by Moriarty) Topic Starter

Cultro liep door de kleine stad. Het was laat in de middag en het begon donker te worden. De straten waren verlaten. Meeste mensen waren in hun huizen begonnen aan hun avondeten. Verderop zag Cultro een 40 jarige inwoner van de kleine stad. Hij liep naar de inwoner. ‘’Goedenavond’’ zei Cultro. De inwoner schrok. Hij was in gedachten en hoorde Cultro niet aankomen. ‘’Heeft u enig idee waar ik de stadswacht kan vinden?’’ vroeg hij vriendelijk. De inwoner bekeek Cultro van top tot teen. ‘’Wat zijn jouw zaken met de stadswacht?’’ vroeg de inwoner. ‘’Niks wat jouw aangaat’’ zei Cultro kalm en hield twee koperstukken in zijn hand. Hij was ongeduldig aan het raken en had een persoonlijke hekel om te laat te komen. ‘’Als jij het me snel verteld zijn deze twee voor jou’’ . De inwoner griste de munten snel uit zijn handen. ‘’De stadswacht heeft een centraal commando punt naast de herberg in de hoofdstraat’’ zei hij snel. “ Kunt mij ook snel de juiste richting op wijzen?”. De inwoner wees in een zuid oostelijke richting. “Dank u en nog een fijne avond” zei Cultro en hij liep in de richting waar de inwoner in wees.

Ná een korte tijd was Cultro bij het commando centrum. Tot zijn verbazing zag hij geen stadswachten voor de deur staan. Toen hij de deur open deed zag hij dat er maar twee stadswachten in de ruimte waren. Ze zaten aan een tafel en speelde een kaartspel. Een van de stadswachten keek hem verbaast aan. ‘’Wat moet jij hier?’’ hij stond op en liep naar Cultro toe. Cultro stak zijn hand in zijn tas en haalde daaruit een brief en overhandigde deze aan de stadswacht. ‘’Ik ben van de huurlingen groep Et Impius’’. Cultro keek de andere stadswacht aan die nu ook was opgestaan.’’ Ik en mijn mensen zijn gevraagd om te komen voor een nieuw contract’’. Cultro keek nogmaals rond. ‘’Waar is jullie leidinggevende? De brief was erg onduidelijk. Het zei alleen dat ik mijzelf hier moest melden.’’. De stadswacht keek hem direct aan. ‘’ Waar is rest van je groep dan?’’ Cultro grijnsde. ‘’Ze komen eraan. Ikzelf regel onze contracten en verzamel informatie.Maar waar is je leidinggevende? ’’
De stadswacht begon te lachen. ‘’Hij is hiernaast in de herberg. Aan het drinken met zijn vrienden. Morgen begint zijn dienst weer.’’. Cultro vloekte zacht. Deze avond zal geen werk kunnen plaatsvinden. Het laatste waar hij zin in had was een man die halfdronken in zijn gezicht zou schreeuwen.
Cultro bedankte de stadswacht voor zijn tijd en liep naar de herberg. Toen hij de deur opende rook de geur van bier en zweet. Cultro liep naar binnen en zag tot zijn verbazing dat meerderheid van de gasten stadswachten waren. Hij negeerde de mensen en liep derect naar de man achter de bar. 1 kamer voor 1 nacht graag. Hij overhandigde het geld en kreeg een sleutel. Meteen liep hij naar boven naar zijn kamer.
Het was een kleine kamer. Niet meer dan een kast , bed en een emmer met water erin. Cultro ging op het bed liggen. Morgen zal hij weer naar het commando punt gaan om te kijken wat de nieuwe opdracht zou zijn. Er bestaat zelf een kans dat andere leden van zijn groep dan zouden aankomen. Hij glimlachte en sloot zijn ogen.

You are on: Forums » Looking for RP » Et Impius

Moderators: Mina, Keke, Cass, Claine, Sanne, Ilmarinen, Darth_Angelus